pais 1728x3001

Tegevusvaldkond:

03.04.1947.a.

GSM: 504 1294

See e-posti aadress on spämmirobotite eest kaitstud. Selle nägemiseks peab su veebilehitsejas olema JavaSkript sisse lülitatud.

Elekter

Rotaryaasta 2002/2003

Mati Sooaru logo

Minu presidendiaasta algas 1.juulil 2002.

Aastavahetuse koosviibimine toimus klubivend Enn Rand` le kuuluvas Maria Talus,

kus nautisime heas seltskonnas lõkkel grillitud lammast, käisime suitsusaunas ja tänu ilusale ilmale veetsime seal tubli pool päeva.

Samas võtsin ka üle järgmiseks rotary-aastaks presidendi kohustused. Presidendi kaelaketi pani kaela Margus Viira.

Minu presidendiks oleku aasta möödus suures osas meie suurprojekti, Eesti legendaarse muusiku-helilooja Raimond Valgre mälestuseks

ja lähenevaks 90. sünniaastapäevaks pronksskulptuuri loomise ja püstitamise organiseerimise juhtimisena.

Idee nimetatud skulptuuri sünniks tekkis palju varem.

Olles Pärnu Rotary klubi vendadega Saaremaa Rotary Klubi sünnipäeval ja SPA hotelli MERI restoranis lõunatamas,

nautisime vaadet lahele ja hotelli ees olevale Suur Tõll ja Piret pronksskulptuurile ( T. Kangro 2002).

Arutasime oma rotary tegemisi ja sealtsamast lauast tekkiski idee - miks mitte püstitada Pärnu linnaruumi üks skulptuur,mis meeldiks nii linna elanikele kui ka turistidele. Valik langeski Raimond Valgrele, meie armastatud muusikule.

Innustusime kujundamisest väga ja korraldasime palja tüdruku voolimise kursuse, kuhu kujur Rait Pärg tõi ka tellitava R.Valgre kuju näidise. Idee meeldis kõigile klubivendadele.

Realiseerida aga ei olnud seda lihtne. Tuli lahendada rahastamine, linnaga kooskõlastamine, asukoht, leida skulptor, kelle pojekt kõigile meeldiks jne.

Terve aasta käis pingeline töö selle projekti kallal. Pean tunnistama, et selle projekti realiseerimise taga on nii juhtmeeskonna, kui ka kogu klubi väga entusiastlik ja tõhus töö. Mitte kordagi ei tekkinud olukorda, kus projekti realiseerimine oleks sattunud ohtu. Suurim probleem nagu ikka, oli projekti rahastamine. Seda osa projektist hakkas vedama klubivend Mati Tiimus ja väga tulemusrikkalt. Ka enamus klubivendi toetasid rahaliselt projekti.

Kõik toetajad on ära nimetatud ka skulptuuri külge kinnitatud tahvlil. Me otsustasime, et kingime olulistele toetajatele mälestuseks Valgre väikese lauaskulptuuri ja seda tegime rõõmuga hulgaliselt.

Skulptuuri modelleerimine toimus avalikkuse ees ja selleks puhuks oli kunstniku ateljee organiseeritud Rüütli tänavale ning iga mööduja sai sisse astuda ja vaikselt jälgida skulptori tööd.
Skulptuuri avamine oli nii organiseeritud, et langes kokku muusikafestivali “Kummardus Valgrele” avakontserdiga
ja sujus väga hästi tänu ajastusele ja ilmale.

Tänaseks on seda festivali korraldatud juba üle kümne aasta ja Valgrele pühendatud skulptuur on linnarahva ja turistide poolt omaks võetud.

Sama ürituse pidulikule osale järgnes ka presidentide vahetuse tseremoonia.
Presidendiketi andsin üle klubivend Arvo Villmannile.
Väljamaa reis toimus septembris 2002 Ukrainasse, kus külastasime Odessat ja Kiievit.

See oli suur au olla Pärnu Rotary Klubi president.